beestachtig

25 juni 2014 - Benidorm, Spanje

ook de beesten en beestjes waren deze reis aanwezig. in kroatië zagen we een stel eekhoorns die elkaar achternazaten, net als in een disneytekenfilm, prachtig. en ook in spanje zijn er collega's van deze pluimstaarten. elke dag komt er eentje langs over het muurtje achter de caravan. in italië zagen we veel hagedisjes,heel mooi groenglanzend en hier hebben we te maken met gekko's. in berlijn moest je bij het eten oppassen voor de...mussen! die gevederde bandieten vlogen vlak voor je gezicht omhoog en pikten zowat het broodje uit je hand.hier zijn de mussen en duiven wat rustiger maar ze komen wel regelmatig inspecteren of wij misschien ook wat knoeien. ze lopen onder de stoelen door. ook het restaurant hier heeft een gevederde vriend, coco de roodstaartkaketoe, mucho ruido! onze overbuurman keeft een kanarie, die tegen de klippen opzingt, vooral als mijn telefoon laat weten dat er een bericht voor mij is, dan fluit hij als een vogeltje.
en dan zijn er nog de honden. veel campinggasten hebben honden en ook in de straten om de camping wonen en zwerven er heel wat. als er een ambulance voorbij komt hoor je een bijzondere sirene en prompt beginnen alle honden dan te huilen als een stel wolven in het bos, heel apart, maar je raakt eraan gewend!
vanmorgen zijn we naar de markt geweest en vanmiddag hebben we de voortent schoongemaakt en opgeborgen en vanavond zijn we lekker wezen bikken in het campingrestaurant. dat komt niet goed meer met ons....