twee duffe ouwe duiven

1 juli 2014 - Limoges, Frankrijk

nee dat slaat dus niet op ons!! we zijn dus in limoges, een mooie middeleeuwse stad. we zijn er ooit een keer langs gekomen en een uurtje gestopt om te rusten en sindsdien zeur ik mien laiverd aan z'n kop om limoges eens te bekijken. dat ging vandaag dus gebeuren. niet op de fiets, want het is hier al net als in rome, heuvels en dalen. maar er gaan gelukkig ook bussen. bus 20 bracht ons keurig naar het centrum en daar hebben we gezellig rondgekuierd, tot het een beetje begon te spikkelen en we bij een pleintje met een fonteintje aankwamen en onder beschutting van een paar bomen ons broodje gingen oppeuzelen. en daar waren dus een paar slome ouwe duiven. cor gooide zo'n zielige vogel een paar kruimels toe en toen bleken die beesten allesbehalve sloom en bovendien hadden ze meteen zo'n 50 collega's paraat om de aanval te openen. zij waren slechts de voorhoede! nadat we met z'n allen gegeten hadden en de duiven nieuwe slachtoffers hadden gevonden, zijn we weer aan de wandel gegaan. een paar schandalig dure winkels bekeken en de cathedraal van st. etienne. zeer indrukwekkend en we werden er heel hartelijk welkom geheten door een van de medewerkers daar.vlakbij de cathedraal is de botanische tuin, ook heel mooi, maar van al het lopen en kijken werden we best wel moe en we zijn dus richting bushalte gesjokt en bij de juiste halte weer uitgestapt. we moesten ook nog een paar boodschappen hebben en in frankrijk heb je van die enorme hypermarchés en een daarvan lag dichtbij de bushalte dus daar hebben we ons verlekkerd aan allerlei luxe- en lekkere dingen. het meeste hebben we in de winkel laen liggen en met onze boodschappen zijn we "thuiswaarts" gegaan. we zouden pizza eten, lekker makkelijk, maar juist vandaag was de pizzaboer er niet op de camping. cor had dus geluk, want nu werden het spekpannenkoeken, door cor gebakken en erg lekker! morgen trekken we weer een stukje naar het noorden. tot schrijfs!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade