met ons is het goed kerseneten

5 juli 2014 - Mertert, Luxemburg

vanuit limoges vertrokken we gezwind naar het'noorden, dachten we. helaas dacht miep, onze navigatiejuf er anders over. zij stuurde ons eerst naar het zuiden en het kostte ons enige overredingskracht om haar zover te krijgen dat ze ons richting auxerre wilde sturen. ze heeft zo haar kuren! naar auxerre en troyes is een heel mooie route, vooral als je niet steeds de snelweg pakt. je rijdt dan door het landbouwgebied van frankrijk, met enorme graanvelden en, vooral voor auxerre, een heel mooi stadje trouwens, veel kersenboomgaarden, langs de weg staan dan ook veel stalletjes waar je kersen kunt proeven en kopen. ik wist niet dat er zoveel soorten kersen waren en dat de geel/oranje kersen ook lekker zoet zijn. uiteindelijk hebben we een kilo grote, bijna zwarte kersen gekocht, puntgaaf en die hebben we gisteren en vandaag heerlijk opgesnoept tijdens het rijden. dat kwam eigenlijk omdat cor zin had in ijs, maar nergens een ijsverkoper kon vinden. de kersen waren er wel en veel gezonder....
kort na auxerre kwamen we in st. florentin. daar was een gemeentecamping, eenvoudig, maar rustig en schoon en met grote plekken. daar was het prima overnachten. we hadden een paar gezellige duitse buren en het weer was prima.
vanmorgen zijn we weer weggereden en bij een van de schilderachtige dorpjes zijn we gestopt om de kapel van st. jozef te bewonderen. boven op een heuvel, boven de graanvelden, met een enorme engelfiguur op de toren. een bijzonder mooi plekje en als we een overnachtingsplek hadden willen hebben had het daar gekund. stroom was aanwezig en tegen een vrije gift kon je daar zo staan met de camper. maar we zouden naar luxemburg en daar zijn we nu in wasserbillig. op een echte ouderwetse luxemburgse camping. prima voor een paar nachten. morgen willen we een daagje fietsen, daarna tanken en naar maastricht. we komen dichterbij!

1. Jan Stalman:
    5 juli 2014
    Fietsen bij Wasserbiliig is heftig maar jullie hebben e-bikes en een goede conditie. Misschien dat jullie Ruth en d'r gezin nog tegenkomen op de autobaan. Die gaan naar het zuiden.
    Hier in Spier is het rustig, erg rustig. Vanmiddag regen en iedereen in spanning voor de match van vanavond.
    Maar eerst de Belgen om 6 uur.
    Veel plezier en goede reis verder
    Groetjes Heleen en Jan
  2. Mark:
    6 juli 2014
    Haha een dagje Maastricht, dat was buiten het vaderlandse weer gerekend ;)