heleboel dikke druppen

28 juni 2014 - Castillon-Massas, Frankrijk

gisteren zijn we vertrokken uit benidorm .de reis verliep een beetje anders dan we ons hadden voorgesteld. allereerst hebben we onze caravan gestald op camping benisol. dat ziet er goed uit, alles ook netjes op papier. toen zouden we het binnenland ingaan maar we hadden eerst de weg naar valencia te pakken en besloten langs grao bij castillon te gaan om daar een droogloopmat voor onze bus te kopen. ook moest er getankt worden. nu kwamen we een onbemande, goedkope pomp tegen. even proberen, ja, de visakaart werd geaccepteerd, alles in orde, bedrag ingevoerd, maar gasolie? ho maar! tweemaal geprobeerd, maar geen diesel. een aardige spaanse jongedame belde met het pompbedrijf en deze verzekerde ons, dat er geen geld van onze rekening was geschreven. uieindelijk bleek de rabokaart wel te worden geaccepteerd, al werd ook dienaangemerkt als visa! al met al waren we een mooie poos bezig. bij de aldi hadden ze mooie matten en toen zijn we via teruel en zaragossa richting huesca gegaan. daar in de buurt wisten we een spaanse camping, waar we wel vaker hebben overnacht. de camping bleek wel wat veranderd. de douche en toilet waren luxueus geworden en de prijs was flink omhooggegaan!
vandaag zijn we via de tunnel van somport naar pau gegaan door de pyreneeën. die route hadden we nog nooit gedaan. prachtige vergezichten en indrukwekkende bergen met besneeuwde toppen. bijzonder mooi! de tunnel van somport is ong. 10 km lang. en we kwamen geen tegenliggers tegen. heel stil. toen we eruitkwamen werden we gewaarschuwd voor objecten op de weg. al gauw zagen we de oorzaak. op de weg lag een enorme berg rotsblokken die nog maar net naar beneden gekomen waren en ze sloten de weg eerst af. gelukkig zijn we daar goed weggekomen. ondertussen weten we nu ook dat de bus met inhoud 3500kg. weegt. dat werd regelmatig aangegeven op de matrixborden.
inmiddels zijn we aangekomen op camping le talouch in roquelaure bij auch. een bijzonder fraaie camping met zwembad en zeer luxe sanitair. de camping wordt gedreven door een nederlands echtpaar en morgenavond zitten we wat voetbalkijken betreft dus wel snor. maar nu die dikke druppen: we stonden nog maar net, luifel uit, en toen begon het te onweren. we hoorden de bui aankomen en we hadden alles vastgezet en dat was maar goed ook. het spoelde eruit en het waaide enorm. een beste bui. ook nu regent het nog flink en voor de zekerheid heeft cor de luifel toch maar weer ingedraaid. groeten allemaal vanuit een nat frankrijk.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mark:
    6 juli 2014
    Zo 3500 kg dat is dus net op het randje, ach ja goed benutten van je capaciteit he!