onderweg naar spanje

9 juni 2014 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Zondag eerste pinksterdag zijn we vertrokken.nagezwaaid door onze zwitserse buren walter en sonia. Eerst naar Pisa. Daar hadden we eigenlijk geen grote verwachtingen van. We parkeerden in de schaduw en vervolgens zijn we gaan lopen
Het was warm en een behoorlijk eind. Het was niet druk en de toren zelf is mooier dan we dachten. Ook de kerken de basiliek ernaast zojn een kijkje waard. Ze weten echter wel van rekenen. Als je overal in wil is het onbetaalbaar.
Fe weg langs de kust. Een tolweg uitteraard, is schitterend. Heel veel tunnels en dat rijdt prima. We hebben overnacht op camping de wijnstok. Niet geweldig maar we konden et goed slapen. Vandaag zijn we in een ruk doorgereden en we zijn nu dicht boj perpignan op de grens met spanje op een supercamping: le soleil. We wilden graag wassenen de wasmachines staan vlak bij het zwembad. Een best eind lopen. Er werd ons gezegd dat de munten bij de winkel verkrijgbaar waren. Wij naar de winkel. Toen bleek dat we vlak bij het zwembsd bij fe tabakshop moesten zijn. Weer terug. Tabakshop gesloten!
Uiteindelojk moesten we helemaal terug naar de receptie. Voor de grap hielden we ren medewerker aan met een golfkarretje boor een lift. Spring er maar in zei hij. Hij bracht ons naar de receptie. Gaf ons een paar munten cadeau en bracht ons weer naar de wasmachines. Superservice!
Bij het restaurant zijn we toen heerlijk uit dikdakken gegaan en ik denk dat we straks goed kunnen slapen. Morgen blijven we lekker hier. Ze hebben een eigen strand en dat gaan we eens bekijken.

1. Jan Stalman:
    9 juni 2014
    Grappig op camping de Wijnstok ben ik in 1997 ook geweest. Alleen ben ik niet verder geweest dan de receptie......
    Dus al in Argeles sir Mer, dat schiet erg op. Morgen zien jullie ons met Ryan-Air overvliegen tegen 2000 uur.
    Bon route - groetjes Heleen & Jan
  2. Mark:
    14 juni 2014
    Zo pa, dat wordt al lekker bruin. Hier ook veel zon, een beetje zee en een tikje jaloezie :)